{"id":3329,"date":"2019-05-21T15:55:21","date_gmt":"2019-05-21T13:55:21","guid":{"rendered":"https:\/\/kleinhofmeijer.nl\/?page_id=3329"},"modified":"2019-05-23T17:17:02","modified_gmt":"2019-05-23T15:17:02","slug":"biografie","status":"publish","type":"page","link":"https:\/\/kleinhofmeijer.nl\/biografie","title":{"rendered":"Biografie"},"content":{"rendered":"\n

Een opgemaakte versie, zoals opgenomen in de boekuitgave ‘Artefact’ nr. 953 – Gapingen van mijn geest<\/em>, inclusief beeldmateriaal, kunt u bekijken via deze link<\/a>.<\/p>\n

\u00a0<\/p>\n

\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0 J.H.M. Klein Hofmeijer (Tilburg, 8 augustus 1957)<\/strong><\/p>\n

\u00a0<\/p>\n

1974-1979<\/p>\n

Nog maar 18 jaar oud, vult Hans zijn leven met kunst: hij reist\u00a0dagelijks vanuit zijn woonplaats Tilburg naar zijn atelier in Gilze-Rijen. Waar hij al in betrekkelijke afzondering werkt.<\/p>\n

In de avonden volgt hij de opleiding vrije schilderkunst en monumentale vormgeving aan de Academie voor Beeldende Kunst St. Joost te Breda. Binnen dat instituut is in die jaren veel aandacht voor het fundamentele schilderen, met name voor de Amerikaanse schilder Robert Ryman. Hans studeert in 1979 in beide studierichtingen met lof af.<\/p>\n

\u00a0<\/p>\n

1979-1982<\/p>\n

Hans woont en werkt in Tilburg en neemt deel aan diverse groepstentoonstellingen. Zo toont hij \u2013 op uitnodiging van Leo Pot \u2013 zwarte schrifturen op een tentoonstelling bij de Hogeschool en het Cultuur Centrum in Tilburg, waar ook werk te zien is van Anton Coppens, Huib Fens, Carola Popma en Kees Reijnen.<\/p>\n

\u00a0In het begin van de jaren tachtig is hij een frequent bezoeker van het Van Abbemuseum \u00a0waar op dat moment Rudi Fuchs de scepter zwaait. Hans ervaart de kennismaking met het werk van internationale kunstenaars als Carl Andr\u00e9, Anselm Kiefer, George Baselitz, Joseph Beuys, Daniel Buren, Alan Charlton, Tony Cragg, JCJ Vanderheyden, On Kawara, Per Kirkeby, Jannis Kounellis, Sol Lewitt, Richard Long, Nicola de Maria, Mario Merz, Hermann Nitsch, A.R. Penck, Giuseppe Penone, Arnulf Rainer, Gerard Richter en Ulrich R\u00fcckriem, als zeer vruchtbaar en stimulerend. Het daagt hem uit om in 1982 voor het eerst de Documenta 7<\/em> in Kassel te bezoeken.<\/p>\n

\u00a0<\/p>\n

1983<\/p>\n

Hans vestigt zich met zijn vrouw Marja in het Noord-Brabantse dorp Oostelbeers. In de jaren \u201985-\u201992 worden daar vijf kinderen geboren. Gedurende het hele jaar werkt hij aan de realisatie van het grote werk \u2018Zonder titel\u2019 nr 11<\/sup><\/em>: een wandvullend vijfluik van 611 x 225 x 10 centimeter.<\/p>\n

\u00a0Neemt deel aan de groepstentoonstelling de Tilburgse Kunst Manifestatie<\/em>.<\/p>\n

\u00a0<\/p>\n

1984<\/p>\n

Hans participeert in diverse groeps- en solotentoonstellingen, onder andere bij Galerie Zero in Tilburg, waar het monumentale werk \u2018Zonder titel\u2019 nr. 11<\/sup><\/em> te zien is (gerecenseerd in Het Nieuwsblad van het Zuiden door Chris Bergman). Galerie de Berenhoek in Wijk en Aalburg toont een aantal schilderijen en schrifturen van zijn hand. De presentatie wordt ingeleid met een performance door Beppie Blankert in combinatie met geluid van Harry de Wit (tevens verschijnt er een informatiemap).<\/p>\n

\u00a0<\/p>\n

1985-1987<\/p>\n

In het kader van de Tilburgse Kunst Manifestatie<\/em> exposeert Hans vier werken in de Stadsschouwburg: \u2018Zonder titel\u2019 nr. 75<\/sup><\/em>, \u2018Zonder titel\u2019 nr. 76<\/sup><\/em>, \u2018Zonder titel\u2019 nr. 77<\/sup><\/em> en \u2018Zonder titel\u2019 nr. 78<\/sup><\/em> uit 1985. \u00a0<\/p>\n

Hij reist wederom naar Kassel voor de Documenta 8<\/em>.\u00a0<\/p>\n

Tijdens de winter van 1986 werkt hij aan het beeld \u2018Zonder<\/em> titel\u2019 nr. 112<\/sup><\/em>. Dit grootschalige werk bestaat uit 4800 gegoten elementen. Het monumentale ruimtelijk werk wordt tijdens zijn tweede solotentoonstelling bij Galerie Zero te Tilburg\u00a0tentoongesteld (tevens verschijnt er een informatiemap en wordt het werk gerecenseerd in Het nieuwsblad van het Zuiden door Yvonne Brentjens: De levensstijl van Hans Klein Hofmeijer<\/em>). Verder laat Hans dat jaar een aantal werken zien in De Krabbedans te Eindhoven (bij die tentoonstelling verschijnt een informatiemap) en een solo-presentatie in het gemeentehuis van Eersel. Met Trudy van Rijswijk van Omroep Brabant heeft hij in dat kader een radio-interview voor het programma In contact met kunst<\/em>.<\/p>\n

\u00a0<\/p>\n

1988-1990<\/p>\n

Het Noord Brabants Fonds voor Beeldende Kunst en de Stichting Fonds voor Beeldende Kunsten, Vormgeving en Bouwkunst stellen hem financieel in staat te werken aan een serie van 10 vierkante \u2018kussenschilderijen\u2019 van 190 x 190 x 10 centimeter. Daarnaast ontstaan een aantal werken op papier.\u00a0<\/p>\n

Bij de Grafisch Atelier Daglicht in Eindhoven houdt hij zich voor het eerst bezig met grafiek. Maakt bij de Stichting Peninsula te Eindhoven een muurschildering waarvan de realisatie is vastgelegd in een videoregistratie. In de binnenruimte toont hij tevens een aantal werken op papier. Voorts verschijnt er een tweetalige boekuitgave, The Painting Of Hans Klein Hofmeijer<\/em> met een tekst van Frits de Coninck. \u00a0<\/p>\n

Op uitnodiging van de verzamelaar Salco Tromp Meesters worden de kussenschilderijen in combinatie met materie-kunstwerken van Bram Bogart, getoond bij De Krabbedans in Eindhoven.\u00a0Bij deze presentatie met de titel Buitenkader<\/em> verschijnt, een informatiemap. Gelijktijdig worden er van beide kunstenaars werken op papier ge\u00ebxposeerd bij Stichting Peninsula (deze tentoonstelling wordt door Paul Kokke gerecenseerd in Eindhovens Dagblad).\u00a0<\/p>\n

Naar aanleiding van deze gelegenheid geeft Hans in 1989 het grafiekblad nr.202<\/em> uit.\u00a0<\/p>\n

Werk van Hans wordt opgenomen in de door Nederland en Frankrijk reizende expositie Bleu, Blanc, Rouge<\/em> (catalogus). Geeft in eigen beheer de korte videofilm Hans Klein Hofmeijer Working<\/em> uit (duur 14 minuten). Een aantal werken vindt hun weg naar openbare en particuliere collecties. Het Noord-Brabants Museum te \u2019s-Hertogenbosch neemt drie werken op in haar collectie en toont ze op de tentoonstelling Zuidenwind <\/em>gelijk met werken van onder andere Gerrit van Bakel, Theo Kuijpers en Henk Visch. Later worden ze ook getoond op de tentoonstelling Nieuwe Aanwinsten<\/em> samen met onder meer werk van Jan van den Dobbelsteen, JCJ Vanderheyden en Peer Veneman.<\/p>\n

Bezoekt de overzichtstentoonstelling van Carel Visser in het Kr\u00f6ller-M\u00fcller Museum in Otterlo.\u00a0<\/p>\n

Hij begint aan een nieuwe serie kussenschilderijen (15 stuks), deze keer met formaat 145 x 205 x 10 centimeter.\u00a0De werken worden nu zowel horizontaal als verticaal gehanteerd. De fysieke handeling van het schilderen speelt een belangrijke rol. Bij de totstandkoming wordt hij opnieuw gesteund door de gemeente Tilburg en Stichting Fonds voor Beeldende Kunsten, Vormgeving en Bouwkunst. Een groot gedeelte van de nieuwste serie is te zien in een solotentoonstelling bij Galerie Kokon in Tilburg. Hierbij geeft hij Grafiekblad nr. 243<\/em> uit. In het kader van deze tentoonstelling heeft hij een interview met Casper van den Boogaard voor het radioprogramma Kunsthart van Omroep Brabant.\u00a0<\/p>\n

Veilinghuis Glerum Auctioneers in Den Haag en veilinghuis Sotheby\u2019s te Amsterdam brengen zijn werk in 1990 onder de hamer. In datzelfde jaar neemt hij deel aan diverse groepstentoonstellingen, waaronder Op weg naar roem<\/em>, een keuze uit de collectie van Salco Tromp Meesters in Museum Kempenland in Eindhoven.<\/p>\n

\u00a0<\/p>\n

1991-1994<\/p>\n

Hans trekt zich meer terug in zijn atelier. Hij ervaart deze periode als cruciaal voor zijn kunstenaarschap. Hij groeit steeds verder weg van de kunstinvloeden van de jaren \u201970 en \u201980 en gaandeweg ontwikkelt hij wat hij zelf het liefst een \u2018open mind\u2019 mentaliteit noemt. Dit brengt ingrijpende veranderingen binnen het werk teweeg. Hij verlaat de kussenvorm en bewerkt het ongeprepareerde linnen nu direct met diverse soorten beits. Naast de nummering geeft hij zijn werk steeds vaker titels: de taal gaat een grotere rol spelen. Het belangrijke werk \u2018Schilderspotentie\u2019 nr. 299<\/sup><\/em> ziet in 1994 het levenslicht.<\/p>\n

Hans geeft een cassette uit getiteld \u2018Het oneindig zwart\u2019 nr. 215a<\/sup><\/em>. Deze cassette bevat acht met de hand ingeschilderde linosneden en wordt getoond bij galerie Sepia in Utrecht (gerecenseerd in Utrechts Nieuwsblad door Marlies Souren). In een groepstentoonstelling schenkt de Staten Galerie uit Den Haag voor het eerst aandacht aan Hans\u2019 werk. Later in het jaar volgen een solopresentatie en een redactioneel artikel door Maarten Beks in Kunstbeeld: Hans Klein Hofmeijer Le rouge et le noir<\/em>.\u00a0<\/p>\n

Hij neemt deel aan de workshop Grafiek op formaat 1×2<\/em> bij Grafisch Atelier Daglicht. De resultaten worden getoond in De Fabriek te Eindhoven. Hierbij verschijnt een catalogus. Galerie Kokon presenteert werken in een groepstentoon-stelling. Galerie Peninsula, Eindhoven toont werk in Salon<\/em> des Arts Graphiques <\/em>en selecteert werk van Hans voor een presentatie in Museum De Wieger in Deurne.<\/p>\n

Hij realiseert in 1992 een serie grafiekbladen in een oplage van vijf stuks, die telkens uit drie zeefdrukken bestaan. Ze verschijnen onder de titel De geschilderde tijd van het schilderen<\/em>.<\/p>\n

Hij volgt met veel aandacht het werk van Carel Visser in het Van Reekum Museum te Apeldoorn (1992) en het Haags Gemeente Museum (1994). En vanaf 1992 volgt hij alle tentoonstellingen onder het curatorschap van Jan Hoet. Hij reist naar Kassel voor de Documenta 9<\/em> en bezoekt de tentoonstelling Gent te Gast \u2013 Een keuze van Jan Hoet<\/em> in Museum De Beyerd in Breda. Via Jan Hoet komt Hans in contact met het werk van: Berlinde De Bruyckere, Thierry De Cordier, Raoul De Keyser, Luc Tuymans, Micha\u00ebl Borremans, Karel Dierickx, Philippe Vandenberg, Panamarenko en Jan Fabre. Hij ervaart in de kunst uit Belgi\u00eb een grotere, onderliggende stroom van menselijkheid. Bij De Cordier word hij geraakt door zijn persoonlijke zoektocht en bij De Bruyckere door de kwetsbaarheid van de mens in het algemeen.\u00a0<\/p>\n

In 1993 last hij vijf plaatstalen beeldschrifturen\u00a0(elk ter grote van 35 x 11 x 14 cm). Tevens informeert hij een groep van ge\u00efnteresseerden over zijn beeldende activiteiten d.m.v. de GANG<\/em> een maandelijkse atelier-beeldbrief. Alle uitgaven van de GANG<\/em> van de eerste twee\u00ebnhalf jaar toont hij bij de NBKS in Breda (gerecenseerd door Frits de Coninck in De Stem: Kunst per post<\/em>).\u00a0<\/p>\n

\u00a0<\/p>\n

1995\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0<\/p>\n

Hans volgt de workshop Senza Titolo<\/em> in het Grafisch Atelier Daglicht i.s.m. De Fabriek in Eindhoven. Hier realiseert hij een grote ets \u2018Zakkend verfsel\u2019 nr. 333a<\/sup><\/em>. De resultaten van deze workshop zijn te zien in De Fabriek (catalogus) en een kleinere selectie bij de NBKS te Breda. Hans toont in een solotentoonstelling bij Galerie Arti Cappelli in \u2019s-Hertogenbosch, onder de titel Dwaaltuin<\/em>, een tiental schilderijen en twee beelden.<\/p>\n

Voor de overzichtstentoonstelling van Cy Twombly reist hij speciaal naar Berlijn. Bij De Pont Museum te Tilburg maakt hij kennis met het werk van Wolfgang Laib en Anish Kapoor. Dit in 1992 voor publiek opengestelde museum onder leiding van Hendrik Driessen, ervaart hij als een vruchtbaar trefpunt van kunstenaars.\u00a0<\/p>\n

\u00a0<\/p>\n

1996\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0<\/p>\n

Neemt deel aan de workshop Tropic of Printed Matter<\/em> van Grafisch Atelier Daglicht i.s.m. De Fabriek in Eindhoven. Zijn werk wordt opgenomen in een selectie van alle workshops en getoond in de TU Eindhoven. 16<\/sup><\/p>\n

\u00a0<\/p>\n

1997-1998<\/p>\n

Bij Galerie Kokon in Tilburg exposeert hij 17 recente werken in combinatie met vijf beelden van Carola Popma\u00a0(Anna van der Burgt, Wringend sterke beelden en geschilderde twijfel<\/em>, Brabants Dagblad en Frits de Coninck, Een zoeker en een stapelaar<\/em>, De Stem). Wijdt zich verder in alle rust aan werk en gezin. Stopt na de zesde jaargang met de maandelijkse atelier-beeldbrief GANG<\/em> en restaureert en verbouwt de boerderij en zijn atelier in Oostelbeers.<\/p>\n

\u00a0<\/p>\n

1999\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0<\/p>\n

Er ontstaan een aantal nieuwe werken waarbij bovenal het kleine formaat opvalt.<\/p>\n

Reist naar Parijs voor de overzichtstentoonstelling van Mark Rothko\u00a0en bezoekt de Bi\u00ebnnale van Veneti\u00eb.<\/p>\n

Galerie Kokon in Tilburg toont dertig werken op klein formaat uit de jaren \u201998-\u201999 in combinatie met kunst van onder andere Leon Adriaans, Paul van Dijk en Carola Popma. Tevens maakt hij deel uit van de groepstentoon-stelling …En leidt ons niet in bekoring\u2026 Alleen verf<\/em>\u00a0 bij Galerie Peninsula te Eindhoven.<\/p>\n

\u00a0<\/p>\n

2000\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0<\/p>\n

Werkt voornamelijk tijdens de ochtenduren in alle rust aan kleine werken die hij Momenten van bezigheden<\/em> noemt. Zes van deze werken worden getoond bij Galerie Kokon in Tilburg. Galerie Peninsula in Eindhoven presenteert werk in de groepstentoonstelling Wintersalon<\/em>.<\/p>\n

Bezoekt in Gent de grote buitententoonstelling Over The Edges <\/em>van Jan Hoet.\u00a0<\/p>\n

\u00a0<\/p>\n

2001\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0<\/p>\n

In het voorjaar organiseert Galerie Kokon in Tilburg een uitgebreide solotentoonstelling van de Momenten van bezigheden<\/em>. Ze worden gecombineerd met een presentatie van zeven grafiekbladen van JCJ Vanderheyden.<\/p>\n

In het najaar vertrekt hij, samen met schilder Frank van den Heuvel, op uitnodiging van de Virginie Janssens Stichting voor een werkperiode van een aantal weken naar Zuid-Frankrijk om daar in alle rust zijn werk verder te ontwikkelen. Het wordt een zeer vruchtbare periode.\u00a0Het thema Achterkant van de schilder<\/em> speelt een steeds belangrijkere rol, onder meer in de ontvankelijke Lichttafels<\/em>.<\/p>\n

Galerie Kokon in Tilburg presenteert zeven werken in het kader van het Nationale Galerieweekend.<\/p>\n

Hans bezoekt de overzichtstentoonstellingen van Marcel Broodthaers in Brussel en van Panamarenko te Gent en Sonsbeek in Arnhem (curator Jan Hoet).<\/p>\n

\u00a0<\/p>\n

2002\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0<\/p>\n

Galerie Arti Capelli organiseert een tentoonstelling van dertig werken uit de jaren \u201901-\u201902, in combinatie met twaalf beelden van beeldhouwer Sjef Voets.\u00a0<\/p>\n

Bezoekt Documenta 11<\/em> in Kassel.<\/p>\n

\u00a0<\/p>\n

2003\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0<\/p>\n

Galerie Kokon in Tilburg organiseert een duo-tentoonstelling met werk van Werner Moonen.<\/p>\n

Bezoekt in het S.M.A.K te Gent de tentoonstelling Gelijk het Leven is<\/em> van Jan Hoet.<\/p>\n

Hans maakt met enige regelmaat werken die hij later Brieven aan mij zelf<\/em> noemt. Een ander thema dat boven komt drijven is de serie Energietekeningen<\/em>.<\/p>\n

\u00a0<\/p>\n

2004\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0<\/p>\n

In dit jaar verschijnt de boekuitgave over mooi<\/em> waardoor Hans in contact komt met Rick Vercauteren, directeur van Museum van Bommel van Dam in Venlo. Deze ontmoeting levert tot op de dag van vandaag een vruchtbare samenwerking op. Hans wordt door dit museum gevolgd en gesteund door middel van aankopen, presentaties en tekstbijdragen. over mooi<\/em> wordt formeel ten doop gehouden tijdens de solotentoonstelling Lentesneeuw<\/em>, geopend door Rick Vercauteren, bij de Tilburgse Galerie Kokon, die eerder dat jaar al werken liet zien in een groepstentoonstelling (Gerrit van den Hoven, Ik schilder niet om begrepen<\/em> te worden<\/em>, Brabants Dagblad en Wim van der Beek, Hans Klein Hofmeijer<\/em>, Kunstbeeld).<\/p>\n

Hans vertrekt wederom voor een werkperiode naar Mas de Charrou in Zuid-Frankrijk om zich er verder te bezinnen op zijn werk. Hij komt er steeds meer achter dat afzondering en onthechting de intensiteit van zijn werk ten goede komen. Tijdens dit verblijf zien de Inktmannen<\/em> het levenslicht. Ze keren door de jaren heen steeds terug. Het vergeestelijkte blauw komt nadrukkelijk in beeld.<\/p>\n

\u00a0<\/p>\n

2005\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0<\/p>\n

Trekt zich verder terug in zijn atelier en toont geen werk in de buitenwereld. Reist wel naar Parijs voor de tentoonstelling Thierry De Cordier: Un homme, une maison et un paysage<\/em> in het Centre Georges Pompidou.<\/p>\n

Krijgt bezoek van Wolseley Fine Arts uit Londen die een aantal werken opneemt in de collectie.<\/p>\n

Het thema Hoe veilig voel ik mij onder de lijnen<\/em> levert een aantal werken op.<\/p>\n

Zijn werk vraagt meer aandacht voor een individuele benadering en wordt intimistischer zoals onder meer blijkt uit de receptor Aftastend ik-ding in landschap<\/em>, een motief dat nog diverse malen zal terugkomen.\u00a0<\/p>\n

\u00a0<\/p>\n

2006\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0<\/p>\n

Wolseley Fine Arts toont voor het eerst werk van Hans op de kunstbeurs Londen Art Fair<\/em>. Bij Galerie Kokon te Tilburg neemt hij deel aan de tentoonstelling 7 de<\/sup> Lustrum<\/em> met onder andere werken van Leon Adriaans, Werner Moonen en Sjef Voets.<\/p>\n

De eerste Wijnachtige<\/em> ontstaat.\u00a0<\/p>\n

\u00a0<\/p>\n

2007\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0<\/p>\n

Hans lanceert de Beeldgang<\/em>, een onregelmatige verschijnende digitale beeldbrief t\/m 2017. Hiermee houdt hij een groep ge\u00efnteresseerden direct op de hoogte van de ontwikkelingen in het atelier.\u00a0<\/p>\n

Wolseley Fine Arts toont werk op Art Londen<\/em> in de wijk Chelsea in Londen<\/p>\n

Hij bezoekt de Documenta 12<\/em> in Kassel.\u00a0<\/p>\n

Op de website Galerie.nl is hij het onderwerp in de rubriek Kunst van de Dag<\/em>, geschreven door Benno Tutein Nothenius.<\/p>\n

Hij gaat voor de eerste keer daadwerkelijk een periode wonen en werken op het stand in Zeeland. Hij trekt zich daarna jaarlijks terug \u2018aan het rand van het land\u2019.\u00a0<\/p>\n

De eerdere ervaringen in Frankrijk hebben hem bewust gemaakt hoe vruchtbaar deze vorm van werken in afzondering is. Na de verblijven aan zee komt hij telkens terug met gevulde dag- en werkboeken.<\/p>\n

\u00a0<\/p>\n

2008\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0<\/p>\n

Museum van Bommel van Dam Venlo in Venlo toont een groot overzicht van honderdtien kunstwerken in een solotentoonstelling. Tevens ziet de uitgebreide boekuitgave\u00a0ochtendlicht<\/em> het levenslicht (Adri Gorissen, Wachten in het ochtendlicht<\/em>, Dagblad De Limburger en in Het Limburgs Dagblad en: Mark van de Voort, Nieuw licht op mystiek oeuvre<\/em>, Brabants Dagblad).\u00a0<\/p>\n

De expositie wordt zowel visueel als inhoudelijk vastgelegd op de dvd Beschijningen<\/em>.\u00a0Hans werkt daarvoor nauw samen met Museum van Bommel van Dam.\u00a0<\/p>\n

Het museum koopt de werken \u2018Zonder titel\u2019 nr. 694<\/sup><\/em> uit 2006, \u2018Zonder titel\u2019 nr. 456<\/sup><\/em> uit 2001 en \u2018Zonder titel\u2019 nr. 391<\/sup><\/em> uit 2000 aan. Als blijk van waardering schenkt Hans het werk \u2018Hoe veilig<\/em> voel ik mij onder de lijnen\u2019 nr. 71<\/sup><\/em> uit 2004 en \u2018Wijnachtige\u2019 nr.763<\/sup><\/em> uit 2007 aan het museum.<\/p>\n

Galerie Priveekollektie in Heusden aan de Maas toont enkele werken in combinatie met kunst van Han Klinkhamer en Reinoud van Vught. Met Reinoud van Vught is dit het begin van terugkerende studio-ontmoetingen.\u00a0<\/p>\n

\u00a0<\/p>\n

2009\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0<\/p>\n

Wolseley Fine Arts brengt twaalf werken van Hans op de internationale kunstbeurs Tefaf<\/em> te Maastricht. \u00a0<\/p>\n

Deze galerie toont in datzelfde jaar ook werk van Hans op de kunstbeurs Londen Art Fair<\/em> (informatiefolder).<\/p>\n

Bezoekt Beaufort<\/em>, een grote kunstmanifestatie lang de Belgische kunst.<\/p>\n

Werkt aan het thema Zielsfaculteiten<\/em>.<\/p>\n

\u00a0<\/p>\n

2010\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0<\/p>\n

In het noorden van het land organiseert Marcel Smarius van Galerie Smarius in het Friese Gorredijk een solotentoon-stelling onder de naam Het vinden van een beeld<\/em>, die wordt geopend door Rob Smolders\u00a0(Andr\u00e9 Keikes, Tijd en con<\/em>centratie<\/em>, Leeuwarder Courant). Tevens brengt deze galerie het werk van Hans onder de aandacht op de kunstbeurs HeART Twente<\/em> in Enschede. Museum van Bommel van Dam nodigt hem uit voor de tentoonstelling Uit de verza<\/em>meling \u2013 Tekentalen<\/em>, waar tien werken van hem te zien zijn.<\/p>\n

Werkt aan de serie Vanitas gekras<\/em> en de serie Luister-tekeningen<\/em>. Voorts ontstaat de serie Landschapsachtige verdiepingen<\/em>. Museum van Bommel van Dam neemt van de laatste serie enkele werken in haar collectie op.\u00a0<\/p>\n

\u00a0<\/p>\n

2011\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0<\/p>\n

Op verzoek van Museum van Bommel van Dam in Venlo maakt Hans gedurende een volle week deel uit van het omvangrijke project Live Ateliers<\/em>. Hij verplaats een aanzienlijk deel van zijn atelier, onder de titel Kunstnest<\/em>, naar een grote museumzaal alwaar hij te midden van eigen werk ook live voor publiek aan het werk is. Afsluitend wordt hij samen met dr\u00e9 didderi\u00ebns ge\u00efnterviewd door Rick Vercauteren. (Sam Simons, Werkplaats is voor mij soort tweede schedel<\/em>, De Limburger; Rens Van Ginneken, Ode aan de Twijfel in een Kunstnest<\/em>, Weekjournaal; Gerrit van den Hoven, Beerse<\/em> spullen van Hans Klein Hofmeijer naar \u2018Kunstnest\u2019 in Venlo<\/em>, Brabants Dagblad en: Een Oostelbeers atelier in Venlo<\/em>, Eindhovens Dagblad) Tevens zijn er in Venlo werken van hem te zien op de retrospectieve expositie Met andere ogen \u2013 Een terugblik op veertig jaar verzamelen<\/em>. Hierbij verschijnt het lijvige collectieboek Collectie Museum van Bommel van Dam Venlo 2011 \u2013 Een selectie uit veertig jaar verzamelen<\/em> waarin 6 werken van Hans zijn opgenomen.<\/p>\n

Filmmaker en fotograaf dr\u00e9 didderi\u00ebns maakt een filmisch portret over Hans.\u00a0De film een stille taal<\/em> gaat in premi\u00e8re tijdens Live Ateliers.<\/p>\n

Op de kunstbeurs Art Amsterdam<\/em> toont Galerie Smarius zeven tekeningen uit de serie Landschapsachtige verdiepingen<\/em>. In hetzelfde jaar toont de galerie ook werk van Hans in de tentoonstelling Drawing \u2013 The Best<\/em>. Voorts maakt zijn werk onderdeel uit van de presentatie Verzamelen \u2013 The art mail project<\/em>, een bibliotheektentoonstelling in het Van Abbemuseum te Eindhoven.<\/p>\n

Stichting Plint in Eindhoven geeft een serie po\u00ebzieposters en po\u00ebziekaarten uit. In 2011 wordt een beeld van Hans Klein Hofmeijer gekoppeld aan een gedicht van Adriaan Jaeggi. Ondanks deze drukke bezigheden bezoekt hij de Bi\u00ebnnale van Veneti\u00eb<\/em> en trekt hij zich weer terug in Zeeland.\u00a0<\/p>\n

Werkt aan de series Concentratietekeningen<\/em> en Organo\u00efden<\/em>. Bijzonder is de tekening \u2018De intimiteit van de kunst\u2019 nr. 908<\/sup><\/em>, die de basis vormt voor een serie monumentale schilderijen waaraan hij twee jaar later begint.<\/p>\n

\u00a0<\/p>\n

2012\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0<\/p>\n

Studio Van Dusseldorp in Tilburg toont voor het eerst werk van hem in combinatie met kunst van Marc Mulders, Reinoud van Vught en Ronald Zuurmond. Galerie Smarius in Gorredijk presenteert werk van Hans in een groeps-tentoonstelling met kunst van Tjibbe Hooghiemstra en Sjef Hendricks.<\/p>\n

Museum van Bommel van Dam neemt werk op in het project Live Ateliers Revisited<\/em>.\u00a0<\/p>\n

Wolseley Fine Arts toont kunst van Hans op de Londen Art Fair<\/em>.\u00a0<\/p>\n

Het tijdschrift voor literatuur en beeldende kunst TORTUCA wijdt een item van zeven pagina\u2019s aan het werk van Hans.\u00a0<\/p>\n

Reist naar Kassel voor een bezoek aan de Documenta 13<\/em>. Gaat tevens naar Gent voor het door curatoren Jan Hoet en Hans Martens samengestelde project Sint-Jan<\/em> en de manifestatie Track<\/em>. In het Van Abbemuseum te Eindhoven bezoekt hij de overzichtstentoonstelling De woorden staan niet op hun juiste plaats<\/em> van Ren\u00e9 Dani\u00ebls.\u00a0<\/p>\n

Tijdens zijn jaarlijkse werkverblijf in Zeeland vindt er een ontmoeting plaats met Loek Grootjans.\u00a0<\/p>\n

\u00a0Zijn verblijven aan de kust documenteert Hans in het boek zonder ruis.<\/em>\u00a0<\/p>\n

\u00a0<\/p>\n

2013\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0<\/p>\n

Maakt kennis met de schilder George Meertens. De ontmoeting resulteert in een duo-tentoonstelling bij Studio Van Dusseldorp in Tilburg onder de titel In de tussentijd<\/em>. De presentatie wordt geopend door Rick Vercauteren.<\/p>\n

Galerie Monnow Valley Arts organiseert in samenwerking met Galerie Piano Nobile, zowel in Hereford als in Londen, de groepstentoonstelling Risen! Art of the crucifixion and eastertide<\/em>. Vier Inktmannen<\/em> van Hans zijn in de expositie opgenomen.\u00a0<\/p>\n

Het door de serie Luistertekeningen<\/em> ge\u00efnspireerde beeld \u2018Trying to understand\u2019 nr. 954<\/sup><\/em> krijgt een plaats op Landgoed Anningahof in Zwolle. De sculptuur wordt omgeven door werken van onder andere Armando, Guido Geelen, Herman Lamers, Nico Parlevliet, Luk Van Soom, Peer Venneman, en Henk Visch.<\/p>\n

Andr\u00e9 Smits neem een foto van Hans op in zijn project Artist in the world \u2013 Never ending art trip<\/em>. De Bi\u00ebnnale van Veneti\u00eb<\/em> behoort weer tot een van zijn tentoonstellings-bezoeken om op de hoogte te blijven van de internationale ontwikkelingen in de kunstwereld. Bezoekt tevens Tate Modern in Londen en door curator Jan Hoet samengestelde Middle Gate Geel \u201913<\/em> in het Belgische Geel.\u00a0<\/p>\n

Museum van Bommel van Dam maakt de tentoonstelling Nieuw, Nieuwer, Nieuwst<\/em> over de aankopen en schenkingen die zijn gedaan in 2010-2013. Hans is er vertegenwoordigd met drie werken.<\/p>\n

Bij de studio-ontmoetingen ontvangt hij onder andere Jan de Bie, Frank Demarest, Hendrik Driessen, Mark van den Eijnden, Ans Jacobs\u00a0en Ren\u00e9 Korten.<\/p>\n

Reist naar Hamburg voor de tentoonstelling Begegnungen<\/em> met werk van Alberto Giacometti.<\/p>\n

Hans breidt zijn atelier uit met een serre.\u00a0<\/p>\n

Leeft en werkt wederom een periode \u2018aan de rand van het land\u2019.<\/p>\n

In het najaar vangt hij aan met het werken aan de omvangrijke serie de Human Paintings<\/em>.<\/p>\n

\u00a0<\/p>\n

2014\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0<\/p>\n

De producent en verzamelaar Kunle Mwanga toont zijn collectie foto\u2019s en kunst in de Russel Library, Middletown, United States. Hans is daar met verschillende werken te zien.\u00a0<\/p>\n

Op het atelier toont hij voor het eerst de nieuwste serie schilderijen aan o.a. Rick Vercauteren, collega-kunstenaars George Meertens, Margriet Luyten en Reinoud van Vught, zijn zus en verzamelaar Mieke Klein Hofmeijer, haar man Henk Dorlandt en Rebecca Nelemans.<\/p>\n

In het project Join In! \u2013 Kunst op bestelling<\/em> van Museum van Bommel van Dam is het werk \u2018Zonder titel\u2019 nr. 694<\/sup><\/em> opgenomen in combinatie met werken van Armando, Rineke Dijkstra, Wim de Haan, Hans van Hoek en Jaap Wagemaker.\u00a0<\/p>\n

Hans reist opnieuw naar Londen ditmaal voor de overzichtstentoonstelling van Anselm Kiefer in de Royal Academy of Arts en voor de expositie The Late Turner<\/em> in de Tate Britain. Hij reist tevens naar Oostende voor De Zee<\/em> een hommage aan Jan Hoet. In het S.M.A.K. te Gent bezoekt hij een overzichtstentoonstelling van Berlinde De Bruyckere. In het Stedelijk Museum te Amsterdam ziet hij de overzichtstentoonstelling van Marlene Dumas.\u00a0<\/p>\n

Het beeld \u2018Trying to understand\u2019 nr. 954<\/sup><\/em> maakt wederom deel uit van de presentatie op het Landgoed Anninghof te Zwolle.<\/p>\n

Hans verblijft weer voor een tijd op het strand in Zeeland.\u00a0<\/p>\n

Bezoekt Beaufort<\/em> een manifestatie voor kunst langs de Belgische kunst.\u00a0<\/p>\n

Er ontstaat een nieuwe serie tekeningen onder de noemer Landschap \u2013 Ont-moetingen<\/em>.<\/p>\n

In de zeer omvangrijke boekuitgave Collectie Museum van Bommel van Dam \u2013 Collectie Knecht-Drenth Venlo 2014<\/em> is hij met acht pagina\u2019s vertegenwoordigd.<\/p>\n

\u00a0<\/p>\n

2015\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0<\/p>\n

Bezoekt de overzichtstentoonstelling van de door hem zeer gewaardeerde Berlinde De Bruyckere in het Gemeentemuseum in Den Haag. Hij ziet tevens een mooi eerbetoon aan Karel Dierickx in het Raveel Museum te Machelen aan de Leie in Belgi\u00eb en de tentoonstelling Drawing THE BOTTOM LINE<\/em> in het S.M.A.K. in Gent.<\/p>\n

Galerie Wanda Reiff te Bemelen toont zes tekeningen van Hans in een groepstentoonstelling.<\/p>\n

Hans verzorgt een item op de weblog Nothing But Good<\/em> over Joseph Beuys.<\/p>\n

Reist wederom naar zijn geliefde stad Veneti\u00eb voor een bezoek aan de Bi\u00ebnnale van Veneti\u00eb<\/em>.<\/p>\n

Bezoekt de tentoonstelling Late Rembrandt<\/em> in het Rijksmuseum, Amsterdam.<\/p>\n

Toont in combinatie met drie tekeningen voor het eerst een werk uit de serie Human Paintings<\/em> buiten het atelier op de door Rick Vercauteren samengestelde tentoonstelling Land, licht, lucht & water<\/em> in Museum van Bommel van Dam te Venlo.\u00a0Daar hangen ook werken van Armando, JCJ Vanderheyden, Hans van Hoek, Jan van Duijnhoven, Fik van Gestel, Ingrid Simons, Edgar Fernhout, Ren\u00e9 Korten, Theo Kuijpers, Gerit Benner, herman de vries en Rob Moonen.\u00a0<\/p>\n

Hans krijgt contact met Frank Demarest, de bezieler van PAK, platvorm actuele kunsten in het Belgische Gistel. Ze komen overeen dat het beeld \u2018Trying to understand\u2019 nr. 954<\/sup><\/em> van Zwolle naar Gistel wordt overgebracht.<\/p>\n

Werkt aan de serie Aarzelingen<\/em>.<\/p>\n

In september verblijft hij opnieuw op het strand.\u00a0<\/p>\n

\u00a0<\/p>\n

2016\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0<\/p>\n

Elf werken van Hans worden getoond in de tweede, mede door Gabi Stoffels georganiseerde, tranche van Land, licht,<\/em> lucht & water<\/em> in Museum van Bommel van Dam te Venlo. Werk van Hans maakt deel uit van de retrospectieve groepstentoonstelling Nothing, if not beautiful<\/em> in het kader van het 45-jarig bestaan van Museum van Bommel van Dam in Venlo. Aan deze expositie nemen ook Armando, Gerrit Benner, Fik van Gestel, Loek Grootjans, Edgar Fernhout, Mathieu Knippenbergh, Roger Raveel, Jan Schoonhoven en JCJ Vanderheyden deel. In de parallel lopende tentoonstelling Nothing, if not beautiful, in the city<\/em> bij Galerie Wilms in Venlo zijn vijf werken van Hans opgenomen.<\/p>\n

Bij de studio-ontmoetingen ontvangt hij onder meer Dick en Margot van Berkum, dr\u00e9 didderi\u00ebns, Peter van Hekke, Hans van Hoek, Mieke Klein Hofmeijer en Henk Dorlandt, Margriet Luyten, Judith van Meeuwen, Rebecca Nelemans, Joseph Semah, Andr\u00e9 Smits\u00a0en Rick Vercauteren. Fotograaf Andr\u00e9 Smits neemt opnieuw een foto van Hans op in het project Artist in the world \u2013 Never ending art trip<\/em>.<\/p>\n

PAK, platform voor actuele kunsten in Gistel organiseert een groepstentoonstelling onder de naam This is not a Landscape<\/em>. Curator Frank Demarest brengt werken van Tinus Vermeersch, Christian Hetzel, Johan Van Mullem, Bram De Munster, Stefan Peeters, Ronald Zuurmond, Giovanni Winne en Hans Klein Hofmeijer samen. De presentatie wordt geopend door Thom Puckey. Buiten het eerder geplaatste beeld \u2018Trying to understand\u2019 nr. 954<\/sup><\/em> is dit de eerste keer dat er werk van Hans in Belgi\u00eb te zien is. Volgens Johan Debruyne in het kunstblad h ART maakt het indruk. Hans toont hier twee Human Paintings<\/em> en vijf tekeningen. Waarvan er een wordt opgenomen in de collectie van PAK.<\/p>\n

Tijdens het verblijf op zijn werkplek in Zeeland wordt de ruggengraat voor de publicatie \u2018Artefact\u2019 nr. 953<\/sup> \u2013 Gapingen van mijn geest<\/em> in de steigers gezet.<\/p>\n

Bezoekt zowel het priv\u00e9 landgoed als Museum Voorlinden van verzamelaar Joop N.A. van Caldenborgh in Wassenaar.<\/p>\n

Bezoekt in Brussel de tentoonstelling Iconotexturen<\/em> van Thierry de Cordier in de Koninklijke Musea voor Schone Kunsten.\u00a0Ziet tevens in de zelfde stad eerder dat jaar de tentoonstelling Cabinet d\u2019Amis The accidental collection<\/em> een eerbetoon aan Jan Hoet.\u00a0<\/p>\n

\u00a0<\/p>\n

2017\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0<\/p>\n

De tentoonstelling Nothing, if not beautiful<\/em> in Museum van Bommel van Dam loopt door tot mei.<\/p>\n

In dit jaar besteedt Hans veel aandacht aan de verdere ontwikkeling van de serie Human Paintings<\/em>. Ook de nieuwe boekuitgave \u2018Artefact\u2019 nr. 953<\/sup> \u2013 Gapingen van mijn geest<\/em> vraagt veel tijd en aandacht.\u00a0<\/p>\n

Tijdens zijn jaarlijkse werkverblijf in zeeland ontstaan de nodige tekeningen voor de speciale editie van \u2018Artefact\u2019 nr. 953<\/sup> <\/em>\u2013 Gapingen van mijn geest<\/em>.\u00a0<\/p>\n

Loek Grootjans besteedt gericht aandacht aan Hans bij de rubriek Kunst van de dag<\/em> op de website Galerie.nl. Ook wordt er werk van Hans opgenomen in de landelijke Grote <\/em>Kunstkalender<\/em> en de Grote Brabantse Kunstkalender<\/em>. De nationale kalender wordt gelanceerd door Wim Pijbes.<\/p>\n

Reist naar Kassel, Veneti\u00eb en Parijs voor respectievelijk Documenta 14<\/em>, Bi\u00ebnnale van Veneti\u00eb<\/em> en een overzichts-tentoonstelling van Cy Twombly. In Belgi\u00eb ziet Hans de tentoonstelling Kairos Castle<\/em> van curator Joke Hermsen in het Kasteel van Gaasbeek bij Brussel.<\/p>\n

Tijdens zijn studio-ontmoetingen ontvangt hij o.a. C\u00eblio Braga, Gerrit Damhuis, Fik van Gestel, Loek Grootjans, George Meertens, Rob Smolders, Hans Timmer, Bas Veldhuizen, Frits de Coninck en Reinoud van Vught.<\/p>\n

\u00a0<\/p>\n

2018\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0<\/p>\n

Maakt deel uit van de groepstentoonstelling Nothing But Good Live II<\/em> bij PARK-platform for visual Arts, Tilburg.<\/p>\n

Hans ontvangt de Belgische publiciste Hilde Van Canneyt voor een interview t.b.v. het blog Gesprekken met heden<\/em>daagse kunstenaars<\/em>, Kunstblog. Blogsite. Ongewone gesprekken met hedendaagse Kunstenaars.\u00a0<\/p>\n

Het project \u2018Artefact\u2019 nr. 953<\/sup> \u2013 Gapingen van mijn geest<\/em> ontvangt een financi\u00eble bijdrage van zowel het Mondriaan Fonds als van het Harten Fonds.\u00a0<\/p>\n

Tijdens zijn studio-ontmoetingen ontvangt hij o.a. Frans Bud\u00e9, Gerrit van den Hoven, \u00a0Pascal Walters, Gijs Wortel en Hendrik Driessen.\u00a0<\/p>\n

Op 13 mei vindt in De Pont Museum, Tilburg de lancering van de publicatie \u2018Artefact\u2019 nr. 953<\/sup> \u2013 Gapingen van mijn geest<\/em> plaats.\u00a0(Gerrit van den Hoven, Waar ik werk ben ik waar<\/em>, Brabantsdagblad, Rens van Ginneken, H\u00e9\u00e9l rijk in het vacu\u00fcm<\/em>, Oirschots weekjournaal en Frederik de Meyer, Een kunstboek als kunstwerk. \u2018Artefact\u2019 nr. 953 \u2013 Gapingen van mijn geest de mooiste manier om werk van Hans Klein Hofmeijer te ontdekken<\/em>, The Art Couch, BE. Deze zeer geanimeerde gehele middag wordt tevens filmisch vastgelegd dit resulteert in een verkorte ,12 minuten, durende, documentaire.\u00a0 Het boek wordt opgenomen in diverse bibliotheken. Waaronder die van: Het Rijksmuseum, Amsterdam, Het stedelijk Museum, Amsterdam, Museum Voorlinden, Wassenaar, Het De Pont Museum, Tilburg, Tilburg University Library, Tilburg, Columbia University, New York, Cleveland Museum of Art, Cleveland, Zentralinstitut f\u00fcr Kunstgeschichte Bibliothek, M\u00fcnchen, S\u00e4chsische Landesbibliothek-Staats-und Universit\u00e4tsbibliothek, Dresden, Getty Research Insitute, research Libary, Los Angels en nog diverse openbare bibliotheken.
\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0
Bezoekt de omvangrijke overzichtstentoonstelling van Ren\u00e9 Dani\u00ebls: Fragmenten uit een onvoltooide roman<\/em> in het centrum voor hedendaagse kunst WIELS te Brussel en tevens in Belgi\u00eb PRIKKELS Tussen pijn en passie<\/em> in Museum Dr. Guislain, Gent.
\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0
Leeft en werkt wederom een periode \u2018aan de rand van het land\u2019.
\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0
De Dichter Frans Bud\u00e9 neemt in zijn nieuwe dichtbundel \u2018Zoveel nabijheid\u2019<\/em> het gedicht \u2018Landschap\u2019<\/em> op dat hij schreef naar aanleiding van Hans zijn tekening \u2018Studie voor een landschapsachtige verdieping\u2019<\/em> nr. 878<\/em>.\u00a0
\u00a0\u00a0
Er worden twee tekeningen opgenomen van Hans in de groepstentoonstelling The best of PAK collection<\/em>, bij het PAK in he Belgische Gistel. Dit in het goede gezelschap van onder meer, Arpa\u00efs Du Bois, Danielle Van Zadelhoff, Gauthier Hubert, Jan Van Imschoot, Ronny Delrue, Sofie Muller en Johan Tahon. Curator Frank Demarest.<\/p>\n

2019\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0<\/p>\n

Hans brengt voor het eerst een bezoek aan de \u2018Kapel van het niets\u2019 van Thierry De Cordier in Duffel en in Brussel heeft hij een geanimeerde ontmoeting met de Phillippe Vandenberg foundation die hij als zeer vruchtbaar ervaart. De indrukwekkende studio, de compromiloze wereld in combinatie met de daar nog voelbare energie maken dit bezoek tot een onuitwisbare ervaring.<\/p>\n

Na een periode waarin veel aandacht en tijd opgeslokt werd door het ontstaansproces van \u2018Artefact\u2019 nr. 953 \u2013 Gapingen van mijn geest vindt Hans weer de rust in zijn studio terug. Er ontstaan enkele nieuwe tekeningen en de Human Paintings<\/em> ontwikkelen zich door.\u00a0
\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0
Bij de studio-ontmoetingen ontvangt hij Jan de Bie, Hans November en Tineke Schuurmans<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Een opgemaakte versie, zoals opgenomen in de boekuitgave ‘Artefact’ nr. 953 – Gapingen van mijn geest, inclusief beeldmateriaal, kunt u bekijken via deze link. \u00a0 \u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0 J.H.M. Klein Hofmeijer (Tilburg, 8 augustus 1957) \u00a0 1974-1979 Nog maar 18 jaar oud, vult Hans zijn leven met kunst: hij reist\u00a0dagelijks vanuit zijn woonplaats Tilburg naar zijn atelier | Lees verder…<\/a><\/p>\n","protected":false},"author":1,"featured_media":0,"parent":0,"menu_order":0,"comment_status":"closed","ping_status":"closed","template":"","meta":{"_acf_changed":false,"_monsterinsights_skip_tracking":false,"_monsterinsights_sitenote_active":false,"_monsterinsights_sitenote_note":"","_monsterinsights_sitenote_category":0,"footnotes":""},"acf":[],"yoast_head":"\nBiografie - Hans Klein Hofmeijer<\/title>\n<meta name=\"robots\" content=\"index, follow, max-snippet:-1, max-image-preview:large, max-video-preview:-1\" \/>\n<link rel=\"canonical\" href=\"https:\/\/kleinhofmeijer.nl\/biografie\" \/>\n<meta property=\"og:locale\" content=\"nl_NL\" \/>\n<meta property=\"og:type\" content=\"article\" \/>\n<meta property=\"og:title\" content=\"Biografie - Hans Klein Hofmeijer\" \/>\n<meta property=\"og:description\" content=\"Een opgemaakte versie, zoals opgenomen in de boekuitgave ‘Artefact’ nr. 953 – Gapingen van mijn geest, inclusief beeldmateriaal, kunt u bekijken via deze link. \u00a0 \u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0 J.H.M. Klein Hofmeijer (Tilburg, 8 augustus 1957) \u00a0 1974-1979 Nog maar 18 jaar oud, vult Hans zijn leven met kunst: hij reist\u00a0dagelijks vanuit zijn woonplaats Tilburg naar zijn atelier | Lees verder...\" \/>\n<meta property=\"og:url\" content=\"https:\/\/kleinhofmeijer.nl\/biografie\" \/>\n<meta property=\"og:site_name\" content=\"Hans Klein Hofmeijer\" \/>\n<meta property=\"article:modified_time\" content=\"2019-05-23T15:17:02+00:00\" \/>\n<meta name=\"twitter:label1\" content=\"Geschatte leestijd\" \/>\n\t<meta name=\"twitter:data1\" content=\"25 minuten\" \/>\n<script type=\"application\/ld+json\" class=\"yoast-schema-graph\">{\"@context\":\"https:\/\/schema.org\",\"@graph\":[{\"@type\":\"WebPage\",\"@id\":\"https:\/\/kleinhofmeijer.nl\/biografie\",\"url\":\"https:\/\/kleinhofmeijer.nl\/biografie\",\"name\":\"Biografie - Hans Klein Hofmeijer\",\"isPartOf\":{\"@id\":\"https:\/\/kleinhofmeijer.nl\/#website\"},\"datePublished\":\"2019-05-21T13:55:21+00:00\",\"dateModified\":\"2019-05-23T15:17:02+00:00\",\"breadcrumb\":{\"@id\":\"https:\/\/kleinhofmeijer.nl\/biografie#breadcrumb\"},\"inLanguage\":\"nl-NL\",\"potentialAction\":[{\"@type\":\"ReadAction\",\"target\":[\"https:\/\/kleinhofmeijer.nl\/biografie\"]}]},{\"@type\":\"BreadcrumbList\",\"@id\":\"https:\/\/kleinhofmeijer.nl\/biografie#breadcrumb\",\"itemListElement\":[{\"@type\":\"ListItem\",\"position\":1,\"name\":\"Home\",\"item\":\"https:\/\/kleinhofmeijer.nl\/\"},{\"@type\":\"ListItem\",\"position\":2,\"name\":\"Biografie\"}]},{\"@type\":\"WebSite\",\"@id\":\"https:\/\/kleinhofmeijer.nl\/#website\",\"url\":\"https:\/\/kleinhofmeijer.nl\/\",\"name\":\"Hans Klein Hofmeijer\",\"description\":\"Beeldend kunstenaar, schilder & tekenaar\",\"potentialAction\":[{\"@type\":\"SearchAction\",\"target\":{\"@type\":\"EntryPoint\",\"urlTemplate\":\"https:\/\/kleinhofmeijer.nl\/?s={search_term_string}\"},\"query-input\":\"required name=search_term_string\"}],\"inLanguage\":\"nl-NL\"}]}<\/script>\n<!-- \/ Yoast SEO plugin. -->","yoast_head_json":{"title":"Biografie - Hans Klein Hofmeijer","robots":{"index":"index","follow":"follow","max-snippet":"max-snippet:-1","max-image-preview":"max-image-preview:large","max-video-preview":"max-video-preview:-1"},"canonical":"https:\/\/kleinhofmeijer.nl\/biografie","og_locale":"nl_NL","og_type":"article","og_title":"Biografie - Hans Klein Hofmeijer","og_description":"Een opgemaakte versie, zoals opgenomen in de boekuitgave ‘Artefact’ nr. 953 – Gapingen van mijn geest, inclusief beeldmateriaal, kunt u bekijken via deze link. \u00a0 \u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0 J.H.M. Klein Hofmeijer (Tilburg, 8 augustus 1957) \u00a0 1974-1979 Nog maar 18 jaar oud, vult Hans zijn leven met kunst: hij reist\u00a0dagelijks vanuit zijn woonplaats Tilburg naar zijn atelier | Lees verder...","og_url":"https:\/\/kleinhofmeijer.nl\/biografie","og_site_name":"Hans Klein Hofmeijer","article_modified_time":"2019-05-23T15:17:02+00:00","twitter_misc":{"Geschatte leestijd":"25 minuten"},"schema":{"@context":"https:\/\/schema.org","@graph":[{"@type":"WebPage","@id":"https:\/\/kleinhofmeijer.nl\/biografie","url":"https:\/\/kleinhofmeijer.nl\/biografie","name":"Biografie - Hans Klein Hofmeijer","isPartOf":{"@id":"https:\/\/kleinhofmeijer.nl\/#website"},"datePublished":"2019-05-21T13:55:21+00:00","dateModified":"2019-05-23T15:17:02+00:00","breadcrumb":{"@id":"https:\/\/kleinhofmeijer.nl\/biografie#breadcrumb"},"inLanguage":"nl-NL","potentialAction":[{"@type":"ReadAction","target":["https:\/\/kleinhofmeijer.nl\/biografie"]}]},{"@type":"BreadcrumbList","@id":"https:\/\/kleinhofmeijer.nl\/biografie#breadcrumb","itemListElement":[{"@type":"ListItem","position":1,"name":"Home","item":"https:\/\/kleinhofmeijer.nl\/"},{"@type":"ListItem","position":2,"name":"Biografie"}]},{"@type":"WebSite","@id":"https:\/\/kleinhofmeijer.nl\/#website","url":"https:\/\/kleinhofmeijer.nl\/","name":"Hans Klein Hofmeijer","description":"Beeldend kunstenaar, schilder & tekenaar","potentialAction":[{"@type":"SearchAction","target":{"@type":"EntryPoint","urlTemplate":"https:\/\/kleinhofmeijer.nl\/?s={search_term_string}"},"query-input":"required name=search_term_string"}],"inLanguage":"nl-NL"}]}},"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/kleinhofmeijer.nl\/wp-json\/wp\/v2\/pages\/3329"}],"collection":[{"href":"https:\/\/kleinhofmeijer.nl\/wp-json\/wp\/v2\/pages"}],"about":[{"href":"https:\/\/kleinhofmeijer.nl\/wp-json\/wp\/v2\/types\/page"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/kleinhofmeijer.nl\/wp-json\/wp\/v2\/users\/1"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/kleinhofmeijer.nl\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=3329"}],"version-history":[{"count":21,"href":"https:\/\/kleinhofmeijer.nl\/wp-json\/wp\/v2\/pages\/3329\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":3467,"href":"https:\/\/kleinhofmeijer.nl\/wp-json\/wp\/v2\/pages\/3329\/revisions\/3467"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/kleinhofmeijer.nl\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=3329"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}